Swedish Decathlon Challenge 2018

Flen, Sweden

Aktivitetshuset Skjortan

Drottninggatan 24, 64281 Flen

Stora Manschetten, on the second floor.

Swedish Decathlon Challenge 2018 website
Daniel Wallin
Anders Berggren

danne_wallain@live.se

Competitor Limit
150 kr (Swedish Krona)

Welcome to this year´s edition of the Swedish Decathlon Challenge! The competition will follow the same structure as during the last decathlons with competitors collecting points during the ten events. The competitor with most points over the competition will become the Swedish Decathlon Champion 2018. The competitors limit for this event is set to 80. More information about the Swedish Decathlon as well as more information about the competition, payment and registration can be found on the competition website. Remember that the competition will be run just as any other WCA competition where everyone are welcome to visit and participate. The decathlon challenge is considered to be unofficial.

Competitors
Registration period

Online registration opened and closed .

Registration requirements
This competition is over, click here to display the registration requirements it used.

Everyone is welcome to attend and compete, but all registrations must be completed (under the register tab) on this website before the 28th of June. A registration is considered complete when the entry fee of 150 SEK has been paid and their registration has been accepted so that their name appears on the competitors list. It is not possible to register for this competition on the spot, every registration must be finished and appear on the competitors list before the 28th of June. Also, no more additions of events to your registration will be accepted after the 28th of June.

If the competitor limit is reached, confirmation e-mails will be sent out to all registered competitors. If a competitor now knows that they can not longer participate, they must notify the organisation team. Any registered competitor that notifies the organisation team that they can not longer participate will be fully refunded. Registered competitors who fails to notify the organisation team that they can not longer participate will not be refunded.

Alla är välkomna att besöka och tävla, men alla tävlandes anmälningar måste slutföras på denna sida (under “register” fliken) före den 28:e juni. En registrering anses vara färdig när anmälningsavgiften på 150 kr har betalats och deras anmälan har godkänts så att deras namn visas på deltagarlistan. Det är inte möjligt att anmäla sig till denna tävling på plats i lokalen utan alla anmälningar måste slutföras så att namnet kommer upp på deltagarlistan innan 28:e juni. Notera dessutom att inga fler grenar kan läggas till sin anmälan efter den 28:e juni.

Om deltagargränsen nås, skickas bekräftelsemail på e-post till alla tävlande. Om en tävlande då vet att de inte längre kan delta, måste de meddela detta till arrangörerna. Varje anmäld deltagare som meddelar arrangörerna att de inte längre kan delta kommer att återbetalas fullt ut. Anmälda deltagare som inte meddelar detta till arrangörerna kommer inte bli återbetalade.

3x3x3 Cube Daniel Wallin 7.26 8.39 Sweden 7.268.137.599.779.45
2x2x2 Cube Mattias Uvesten 1.52 1.79 Sweden 1.901.572.241.521.91
4x4x4 Cube Daniel Wallin 27.35 NR 30.23 NR Sweden 31.8130.8630.8027.3529.02
5x5x5 Cube Mattias Uvesten 1:03.02 1:06.85 Sweden 1:10.761:06.531:07.171:03.021:06.85
3x3x3 Blindfolded Jakob Gunnarsson 42.46 NR DNF Sweden 42.46DNFDNF
3x3x3 One-Handed Jakob Gunnarsson 11.22 12.31 NR Sweden 11.2211.5312.8012.5913.51
Megaminx Mattias Uvesten 44.97 53.33 Sweden 1:06.5053.3554.4044.9752.24
Pyraminx Elvin Thorsen 1.93 2.60 NR Sweden 3.063.031.932.032.73
Skewb Marcus Moberg 2.48 3.35 Sweden 6.092.483.273.713.07
Square-1 Jakob Gunnarsson 8.27 10.96 Sweden 11.5211.468.279.9115.04
Event Round Format Time limit Cutoff Proceed
3x3x3 Cube First round Ao5 10:00.00 Top 32 advance to next round
2x2x2 Cube First round Ao5 2:00.00 Top 32 advance to next round
Final Ao5 1:00.00
4x4x4 Cube Combined First round Bo2 / Ao5 4:00.00 2 attempts to get < 1:05.00 Top 8 advance to next round
Final Ao5 2:00.00
5x5x5 Cube Combined First round Bo2 / Ao5 5:00.00 2 attempts to get < 2:00.00 Top 8 advance to next round
Final Ao5 2:00.00
3x3x3 Blindfolded First round Bo3 12:00.00 cumulative * Top 8 advance to next round
Final Bo3 12:00.00 cumulative *
3x3x3 One-Handed Combined First round Bo2 / Ao5 3:00.00 2 attempts to get < 35.00 Top 12 advance to next round
Final Ao5 1:00.00
Megaminx Combined First round Bo2 / Ao5 5:00.00 2 attempts to get < 2:00.00 Top 8 advance to next round
Final Ao5 2:00.00
Pyraminx Combined First round Bo2 / Ao5 2:00.00 2 attempts to get < 15.00 Top 24 advance to next round
Final Ao5 1:00.00
Skewb Combined First round Bo2 / Ao5 2:00.00 2 attempts to get < 15.00 Top 24 advance to next round
Final Ao5 1:00.00
Square-1 Combined First round Bo2 / Ao5 3:00.00 2 attempts to get < 35.00 Top 24 advance to next round
Second round Ao5 2:00.00 Top 8 advance to next round

Time limit

If you reach the time limit during your solve, the judge will stop you and your result will be DNF (see Regulation A1a4).
A cumulative time limit may be enforced (see Regulation A1a2).

Cutoff

The result to beat to proceed to the second phase of a combined round (see Regulation 9g).

Format

The format describes how to determine the ranking of competitors based on their results. The list of allowed formats per event is described in Regulation 9b. See Regulation 9f for a description of each format.